- Hoe kan ik mijn Comfort Touch Account verwijderen?
Via de Comfort Touch App is het mogelijk om zelf je Comfort Touch account te verwijderen. Doorloop hiervoor onderstaande stappen:
- Klik op de menuknop
- Ga naar de instellingen
- Klik op ‘profiel bekijken of wijzigen’
- Klik op ‘wijzig’
- Klik rechtsbovenin op de knop ‘verwijder’
- Klik op ‘Account permanent verwijderen’
Welke gegevens worden er verwijderd?
Bij verwijdering worden persoonlijke gegevens met betrekking tot uw account verwijderd. Hieronder vallen (maar zijn niet beperkt tot) zaken zoals: uw naam, e-mailadres, wachtwoord, thuisadres en telefoonnummer, maar bijvoorbeeld ook gegevens zoals de naam die u aan uw cv-ketel hebt gegeven, of de namen en temperaturen in uw weekprogramma en het weekprogramma zelf.Gegevens met betrekking tot het fysieke verwarmingstoestel worden behouden, maar zijn niet langer gekoppeld aan het account of de gateway. Deze gegevens worden ook niet meer bijgewerkt nadat het account is verwijderd. Apparaatinstellingen en eigenschappen die behouden blijven, omvatten: statistische- en gebruiksinformatie met betrekking tot de verwarming (tot het moment van verwijdering) en het IP- en MAC-adres van de gekoppelde gateway.
- Klik op de menuknop
- De gebruikswaarden voor gas in de App wijken af van de waarden van de gasmeter.
De gebruikswaarden voor gas zijn gebaseerd op het geleverd vermogen zoals door de ketel wordt geregistreerd. U ketel registreert het geleverd vermogen voor CV en warm water gebruik. Op basis hiervan wordt het gasverbruik berekend. Dit kan enigszins afwijken van het werkelijk gasgebruik zoals door uw gasleverancier wordt opgegeven. De waarden van uw gasleverancier zijn te allen tijde leidend.
Bij grote afwijkingen (> 20 %) moet de instelwaarde van parameter P. (P punt) worden gecontroleerd door uw installateur.
- De gebruikswaarden voor gas in de App wijken af van de waarden van de gasmeter.
De gebruikswaarden voor gas zijn gebaseerd op het geleverd vermogen zoals door de ketel wordt geregistreerd. U ketel registreert het geleverd vermogen voor CV en warm water gebruik. Op basis hiervan wordt het gasverbruik berekend. Dit kan enigszins afwijken van het werkelijk gasgebruik zoals door uw gasleverancier wordt opgegeven. De waarden van uw gasleverancier zijn te allen tijde leidend.
Bij grote afwijkingen (> 20 %) moet de instelwaarde van parameter P. (P punt) worden gecontroleerd door uw installateur.
- Met welke thermostaten werkt de Intergas Gateway?
De Intergas Gateway werkt alleen naar behoren samen met de Intergas Comfort Touch Thermostaat en daarnaast met de Honeywell Round Modulation en Honeywell Round RF (T87RF2025) thermostaten.
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
In de Comfort Touch App zit de optie om een nieuw wachtwoord aan te maken als u uw wachtwoord bent vergeten. Open hiervoor de Comfort Touch App. Klik op de button ‘Gebruik bestaand account’. Naast het veld waar het wachtwoord ingegeven kan worden staat de knop ‘vergeten’, klik daarop.
Vul vervolgens het e-mailadres in waarop u een account heeft. Wij sturen dan binnen een aantal minuten een e-mail met daarin een nieuw wachtwoord. Als je eenmaal weer bent ingelogd dan kan je via instellingen > Profiel wijzigen je wachtwoord aanpassen.
- Mijn Comfort Touch app toont de melding ‘Gateway niet bereikbaar’ wat is er aan de hand?
Verstoring Comfort Touch App
De cijfers of lampjes op de gateway geven de status van de verbinding weer. De lampjes betekenen het volgende:
Lampje 1 (PWR): De Intergas gateway heeft netvoeding;
Lampje 2 (WAN): Er is verbinding tussen de gateway en de Intergasserver;
Lampje 3 (LAN): Er is verbinding tussen de gateway en het lokale thuisnetwerk;
Lampje 4 (RF): Er is verbinding tussen de gateway en het cv-toestel;
Lampje 5: Controlelampje.Indien de eerste vier lampjes of cijfers branden is er sprake van een correcte verbinding. Mocht de melding ‘Gateway niet bereikbaar’ desondanks toch in beeld komen in uw App, controleer op uw telefoon dan de tijdsinstellingen.
In sommige gevallen staat de tijd op uw telefoon niet op automatisch, maar op handmatig. Hierdoor kan er een verschil in de tijdswaarneming zitten tussen uw toestel en de Intergas gateway. Loopt uw toestel voor op de huidige tijd dan kan dat de melding ‘gateway niet bereikbaar’ veroorzaken.
Ons advies is om de tijdsinstelling op uw toestel op automatisch te zetten. In de meeste gevallen verhelpt dit het probleem. Raadpleeg de handleiding van uw toestel om te zien hoe u dit doet.
- Hoe werkt de Comfort Touch App?
Bekijk onderstaande video voor een korte uitleg / handleiding van de Comfort Touch App.
- Ik wil graag de fabrieksinstellingen herstellen op mijn gateway, hoe doe ik dit?
Let op! Eventuele handmatig ingestelde netwerkverbindingen worden hiermee ongedaan gemaakt.
- Haal de netadapter uit de gateway en sluit deze na circa 10 seconden weer aan;
- Terwijl de 5 lampjes branden, haal de netwerkadapter er opnieuw uit;
- De fabrieksinstellingen worden hersteld wanneer lampje 1 uit gaat en de andere 4 lampjes aan blijven;
- Zo nodig, herhaal stap 1 en 2.
Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.
- Met welke ketels werkt de Comfort Touch App?
De Comfort Touch app werkt in combinatie met alle typen Intergas Kombi Kompakt HRE of HReco cv-ketels vanaf bouwjaar 2014. Daarnaast functioneert de Comfort Touch app ook met de nieuwe Xtreme cv-ketels. De Intergas Gateway maakt van de Comfort Touch thermostaat een slimme thermostaat. Met de Comfort Touch app is de CV-ketel eenvoudig op afstand te bedienen via een smartphone of tablet.
De Comfort Touch app is ontworpen als een verlengstuk van de Comfort Touch thermostaat. De Comfort Touch app is qua stijl gelijk aan de thermostaat. De Comfort Touch thermostaat is te gebruiken met cv-ketels die gebruik maken van Smart Power (toestellen gemaakt vanaf februari 2017).
- Wat betekenen de lampjes op de gateway?
Er is een rode gateway met rode lampjes, deze gateway is verkrijgbaar vanaf 2014. En er is een zwarte Intergas gateway met lichtgevende cijfers, deze vervangt vanaf 2018 de rode gateway. De cijfers of lampjes geven de status van de gateway weer. De betekenis van de lampjes is op beide gateways gelijk. De lampjes betekenen het volgende:
- Lampje 1 (PWR): De Intergas gateway heeft netvoeding;
- Lampje 2 (WAN): Er is verbinding tussen de gateway en de Intergasserver;
- Lampje 3 (LAN): Er is verbinding tussen de gateway en het lokale thuisnetwerk;
- Lampje 4 (RF): Er is verbinding tussen de gateway en het cv-toestel;
- Lampje 5: Controlelampje.
Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.
- Mijn Comfort Touch App kan de gateway niet vinden, hoe kan dit?
Zorg er voor dat deze punten werken:
- De gateway staat aan;
- De gateway is verbonden met het internet. De netwerkkabel is aangesloten op poort 1 van de router;
- Er staat stroom op de gateway, er branden lampjes op de gateway;
- De smartphone staat in de wifi-modus.
Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.
- Lampje 1 knippert, lampje 2 is uit en lampje 3 en 4 branden, wat is er aan de hand?
Als dit het geval is dan is er geen response van de Intergasserver. Mogelijke oorzaken of oplossingen:
- Controleer of er een werkende internetverbinding is;
- Er is onderhoud of een storing aan de Intergasserver, probeer het een uur later nogmaals. Lukt het dan nog niet, neem contact op met ons via comforttouch@
intergasverwarming.nl of via 0524-512345.
- Waar vind ik de privacyvoorwaarden van de Comfort Touch App?
U kunt de privacyvoorwaarden van de Comfort Touch app hieronder als PDF downloaden.
- De eerste drie lampjes branden, wat is er aan de hand?
De gateway maakt door middel van een RF-signaal verbinding met de ketel. Als enkel de eerste drie lampjes branden is er iets mis met deze verbinding. Voor een goede werking moet de gateway niet in de buurt van grote metalen objecten geplaatst worden. Verdere oplossingen of oorzaken zijn:
- Het cv-toestel is nog niet gekoppeld, voer de koppelingsprocedure uit;
- Controleer, als de koppelingsprocedure niet lukt, of de ketel geschikt is voor RF-communicatie;
- De gateway is in een metalen behuizing geplaatst;
- De RF-verbinding is niet sterk genoeg. Indien mogelijk probeer de afstand tussen de cv-ketel en de gateway te verkleinen;
- Indien mogelijk, probeer de afstand tussen de gateway en grote metalen objecten te vergroten.
- Waar is de Comfort Touch set verkrijgbaar?
De Comfort Touch set is verkrijgbaar via de installateur. Vraag naar de mogelijkheden bij uw installateur.
- De lampjes 1 en 3 knipperen op mijn gateway, wat betekent dit?
Als dit het geval is dan is er geen DHCP-server gevonden in uw netwerk. Deze server zorgt voor de toewijzing van ip-adressen binnen uw netwerk. Mogelijke oplossingen:
- Zet de DHCP aan in de router;
- Stel de netwerkinstellingen van de gateway statisch in, raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.
- Mijn app geeft aan dat ik geen verbinding heb, wat is er aan de hand?
Een probleem met de verbinding kan meerdere oorzaken hebben, zo kan het liggen aan de verbinding met het internet of aan de verbinding met de ketel. De lampjes op de gateway geven hiervan een aanduiding. In onze storingswijzer kunt u de verschillende verbindingsproblemen en de daarbij horende oplossingen vinden.
- Alleen lampje 1 brandt op mijn Intergas gateway, wat is er aan de hand?
Als er maar 1 lampje brandt, dan heeft de gateway alleen netvoeding en is er verder geen verbinding met het internet of met de cv-ketel.
Mogelijke oplossingen/oorzaken:
- Controleer of er een werkende internetverbinding is;
- Controleer of de router of switch, waarmee de gateway verbonden is, aanstaat;
- Controleer of de internetkabel correct functioneert;
- Controleer of de internetkabel goed in de router of switch is gedrukt.
Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.
- Hoe maak ik een weekprogramma in de Comfort Touch App?
U kunt hier een handleiding vinden voor het opstellen van een weekprogramma in de Comfort Touch App. Of bekijk onderstaande video.