Klantenservice

Veelgestelde vragen

Ik heb een bestaande cv-ketel van Intergas, kan hier de Xtend op aangesloten worden?

Ja, dit is mogelijk. Een Intergas cv-ketel vanaf 2017 is in dat geval de beste oplossing, maar oudere toestellen functioneren ook via het OpenTherm of Aan/uit principe. Dit gaat dan wel ten koste van de efficiƫntie.

Ik zie storingscode 4 op mijn ketel, wat betekent dit?

Storingscode 4 geeft aan dat er geen vlamsignaal is gevonden. Controleer of de gaskraan is geopend. Is dit niet het geval draai deze dan open. Druk na het openen op de reset-toets. Hierna zal het toestel weer in werking treden.

Is de gaskraan wel geopend, maar ziet u nog steeds storingscode 4, raadpleeg dan uw installateur.

Ik zie storingscode 1 op mijn ketel, wat betekent dit?

Storingscode 1 geeft weer dat de temperatuur in de ketel te hoog is. Dit zorgt ervoor dat er te veel druk in de ketel komt. Wat kunt u zelf doen:

  • Open de radiatorkranen;
  • Ontlucht het toestel en de installatie;
  • Controleer de waterdruk van de ketel. Deze dient tussen de 1 en 2 bar te zijn.

Blijft de storing zich voordoen of lost dit het probleem niet op, raadpleeg dan uw installateur.

Ik zie storingscode 5 op mijn ketel, wat betekent dit?

Storingscode 5 geeft aan dat er een slecht vlamsignaal is gedetecteerd. Raadpleeg voor het verhelpen van deze storing uw installateur.

Hoe controleer ik de waterdruk op mijn Intergas cv-ketel?

De druk is op het servicedisplay af te lezen wanneer het toestel is uitgeschakeld. Indien de druk tijdens normaal bedrijf lager wordt dan 0.5 bar dan zal deze knipperend op het display worden getoond.

Waar gaat uw vraag over?