- Mijn Comfort Touch app toont de melding ‘Gateway niet bereikbaar’ wat is er aan de hand?
Verstoring Comfort Touch App
De cijfers of lampjes op de gateway geven de status van de verbinding weer. De lampjes betekenen het volgende:
Lampje 1 (PWR): De Intergas gateway heeft netvoeding;
Lampje 2 (WAN): Er is verbinding tussen de gateway en de Intergasserver;
Lampje 3 (LAN): Er is verbinding tussen de gateway en het lokale thuisnetwerk;
Lampje 4 (RF): Er is verbinding tussen de gateway en het cv-toestel;
Lampje 5: Controlelampje.Indien de eerste vier lampjes of cijfers branden is er sprake van een correcte verbinding. Mocht de melding ‘Gateway niet bereikbaar’ desondanks toch in beeld komen in uw App, controleer op uw telefoon dan de tijdsinstellingen.
In sommige gevallen staat de tijd op uw telefoon niet op automatisch, maar op handmatig. Hierdoor kan er een verschil in de tijdswaarneming zitten tussen uw toestel en de Intergas gateway. Loopt uw toestel voor op de huidige tijd dan kan dat de melding ‘gateway niet bereikbaar’ veroorzaken.
Ons advies is om de tijdsinstelling op uw toestel op automatisch te zetten. In de meeste gevallen verhelpt dit het probleem. Raadpleeg de handleiding van uw toestel om te zien hoe u dit doet.
- Ik wil graag de fabrieksinstellingen herstellen op mijn gateway, hoe doe ik dit?
Let op! Eventuele handmatig ingestelde netwerkverbindingen worden hiermee ongedaan gemaakt.
- Haal de netadapter uit de gateway en sluit deze na circa 10 seconden weer aan;
- Terwijl de 5 lampjes branden, haal de netwerkadapter er opnieuw uit;
- De fabrieksinstellingen worden hersteld wanneer lampje 1 uit gaat en de andere 4 lampjes aan blijven;
- Zo nodig, herhaal stap 1 en 2.
Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.
- Lampje 1 knippert, lampje 2 is uit en lampje 3 en 4 branden, wat is er aan de hand?
Als dit het geval is dan is er geen response van de Intergasserver. Mogelijke oorzaken of oplossingen:
- Controleer of er een werkende internetverbinding is;
- Er is onderhoud of een storing aan de Intergasserver, probeer het een uur later nogmaals. Lukt het dan nog niet, neem contact op met ons via comforttouch@
intergasverwarming.nl of via 0524-512345.
- De eerste drie lampjes branden, wat is er aan de hand?
De gateway maakt door middel van een RF-signaal verbinding met de ketel. Als enkel de eerste drie lampjes branden is er iets mis met deze verbinding. Voor een goede werking moet de gateway niet in de buurt van grote metalen objecten geplaatst worden. Verdere oplossingen of oorzaken zijn:
- Het cv-toestel is nog niet gekoppeld, voer de koppelingsprocedure uit;
- Controleer, als de koppelingsprocedure niet lukt, of de ketel geschikt is voor RF-communicatie;
- De gateway is in een metalen behuizing geplaatst;
- De RF-verbinding is niet sterk genoeg. Indien mogelijk probeer de afstand tussen de cv-ketel en de gateway te verkleinen;
- Indien mogelijk, probeer de afstand tussen de gateway en grote metalen objecten te vergroten.
- De lampjes 1 en 3 knipperen op mijn gateway, wat betekent dit?
Als dit het geval is dan is er geen DHCP-server gevonden in uw netwerk. Deze server zorgt voor de toewijzing van ip-adressen binnen uw netwerk. Mogelijke oplossingen:
- Zet de DHCP aan in de router;
- Stel de netwerkinstellingen van de gateway statisch in, raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.
- Alleen lampje 1 brandt op mijn Intergas gateway, wat is er aan de hand?
Als er maar 1 lampje brandt, dan heeft de gateway alleen netvoeding en is er verder geen verbinding met het internet of met de cv-ketel.
Mogelijke oplossingen/oorzaken:
- Controleer of er een werkende internetverbinding is;
- Controleer of de router of switch, waarmee de gateway verbonden is, aanstaat;
- Controleer of de internetkabel correct functioneert;
- Controleer of de internetkabel goed in de router of switch is gedrukt.
Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.
- Wat betekenen de lampjes op de gateway?
Er is een rode gateway met rode lampjes, deze gateway is verkrijgbaar vanaf 2014. En er is een zwarte Intergas gateway met lichtgevende cijfers, deze vervangt vanaf 2018 de rode gateway. De cijfers of lampjes geven de status van de gateway weer. De betekenis van de lampjes is op beide gateways gelijk. De lampjes betekenen het volgende:
- Lampje 1 (PWR): De Intergas gateway heeft netvoeding;
- Lampje 2 (WAN): Er is verbinding tussen de gateway en de Intergasserver;
- Lampje 3 (LAN): Er is verbinding tussen de gateway en het lokale thuisnetwerk;
- Lampje 4 (RF): Er is verbinding tussen de gateway en het cv-toestel;
- Lampje 5: Controlelampje.
Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.
- Mijn Comfort Touch App kan de gateway niet vinden, hoe kan dit?
Zorg er voor dat deze punten werken:
- De gateway staat aan;
- De gateway is verbonden met het internet. De netwerkkabel is aangesloten op poort 1 van de router;
- Er staat stroom op de gateway, er branden lampjes op de gateway;
- De smartphone staat in de wifi-modus.
Bekijk ook de video handleiding van de Gateway.
- Waar is de Comfort Touch set verkrijgbaar?
De Comfort Touch set is verkrijgbaar via de installateur. Vraag naar de mogelijkheden bij uw installateur.
- Mijn app geeft aan dat ik geen verbinding heb, wat is er aan de hand?
Een probleem met de verbinding kan meerdere oorzaken hebben, zo kan het liggen aan de verbinding met het internet of aan de verbinding met de ketel. De lampjes op de gateway geven hiervan een aanduiding. In onze storingswijzer kunt u de verschillende verbindingsproblemen en de daarbij horende oplossingen vinden.