App 2.0

Kan ik meerdere Gateways aan een account koppelen?

Dit is niet meer mogelijk. Een tweede (of derde) gateway heeft nu een eigen en ander e-mailadres nodig. Om deze verschillende accounts te kunnen bedienen, dient u uit te loggen om vervolgens weer in te kunnen loggen met een ander account.

Hoe weet ik of ik van app 1.0 of app 2.0 gebruik maak?

Welke app-versie u heeft kunt u als volgt controleren:

Ga in de app links bovenin naar de streepjes (☰) -> Instellingen -> Over deze app. Hier staat welke app-versie u heeft.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

In de Comfort Touch App zit de optie om een nieuw wachtwoord aan te maken als u uw wachtwoord bent vergeten. Open hiervoor de Comfort Touch App. Klik op de button ‘Gebruik bestaand account’. Naast het veld waar het wachtwoord ingegeven kan worden staat de knop ‘vergeten’, klik daarop.

Vul vervolgens het e-mailadres in waarop u een account heeft. Wij sturen dan binnen een aantal minuten een e-mail met daarin een nieuw wachtwoord. Als je eenmaal weer bent ingelogd dan kan je via instellingen > Profiel wijzigen je wachtwoord aanpassen. Let op! Mocht u al ingelogd zijn, dan kunt u via het volgende stappen eerst uitloggen (Links bovenin ☰ –> Instellingen –> Profiel –> Uitloggen).

Met welke ketels werkt de Comfort Touch App?

De Comfort Touch app werkt in combinatie met alle typen Intergas Kombi Kompakt HRE of HReco cv-ketels vanaf bouwjaar 2014. Daarnaast functioneert de Comfort Touch app ook met de nieuwe Xtreme cv-ketels. De Intergas Gateway maakt van de Comfort Touch thermostaat een slimme thermostaat. Met de Comfort Touch app is de CV-ketel eenvoudig op afstand te bedienen via een smartphone of tablet.

De Comfort Touch app is ontworpen als een verlengstuk van de Comfort Touch thermostaat. De Comfort Touch app is qua stijl gelijk aan de thermostaat. De Comfort Touch thermostaat is te gebruiken met cv-ketels die gebruik maken van Smart Power (toestellen gemaakt vanaf februari 2017).

Kan ik meerdere toestellen koppelen in de app?

Dat is op dit moment nog niet mogelijk. Heeft u meerdere cv-toestellen of warmtepompen? Dan heeft elk cv-toestel een eigen gateway met thermostaat nodig.

Hoe kan ik wisselen tussen mijn accounts?

U dient hiervoor eerst uit te loggen. Vervolgens komt u automatisch op het inlogscherm en kunt u het e-mailadres van het andere account invoeren.

Hoe kan ik mijn gekoppelde toestel ontkoppelen?

Ga in de app links bovenin naar de streepjes (☰) -> Instellingen -> Verbonden apparaten -> Mijn ketel -> Hier kunt u het toestel verwijderen door op “verwijder” rechts bovenin te klikken.

De gebruikswaarden voor gas in de App wijken af van de waarden van de gasmeter.

De gebruikswaarden voor gas zijn gebaseerd op het geleverd vermogen zoals door de ketel wordt geregistreerd. U ketel registreert het geleverd vermogen voor CV en warm water gebruik. Op basis hiervan wordt het gasverbruik berekend. Dit kan enigszins afwijken van het werkelijk gasgebruik zoals door uw gasleverancier wordt opgegeven. De waarden van uw gasleverancier zijn te allen tijde leidend.

Bij grote afwijkingen (> 20 %) moet de instelwaarde van parameter P. (P punt) worden gecontroleerd door uw installateur.

Hoe werkt de vakantiemodus?

De vakantiemodus werkt in principe hetzelfde als het weekprogramma uitzetten. De voorgeprogrammeerde temperatuur van 15 °C wordt dan aangehouden tot u het weekprogramma weer inschakelt. Wilt u deze temperatuur zelf bepalen? Zet dan het weekprogramma uit en wijzig de temperatuur handmatig (via app of kamerthermostaat).

Hoe kan ik de aanwarmvervroeging aanzetten?

De aanwarmvervroeging zet u aan in het weekprogramma.

Ga in de app links bovenin naar de streepjes (☰) -> Weekprogramma -> Hier kunt u rechts bovenin de aanwarmvervroeging aanzetten.

Ik kan als gastgebruiker niet meer inloggen, wat nu?

Om als tweede (of derde) gebruiker gebruik te kunnen maken van de app, dient de hoofdgebruiker de inloggegevens met u te delen.

Is de hoofdgebruiker niet bij u bekend? Neem dan contact op met onze helpdesk via het vragenformulier of via 0524-512345.

Hoe kan ik mijn Comfort Touch Account verwijderen?

Via de Comfort Touch App is het mogelijk om zelf je Comfort Touch account te verwijderen. Doorloop hiervoor onderstaande stappen:

  1. Klik op de menuknop
  2. Ga naar de instellingen
  3. Klik op ‘profiel bekijken of wijzigen’
  4. Klik op ‘wijzig’
  5. Klik rechtsbovenin op de knop ‘verwijder’
  6. Klik op ‘Account permanent verwijderen’

Welke gegevens worden er verwijderd?
Bij verwijdering worden persoonlijke gegevens met betrekking tot uw account verwijderd. Hieronder vallen (maar zijn niet beperkt tot) zaken zoals: uw naam, e-mailadres, wachtwoord, thuisadres en telefoonnummer, maar bijvoorbeeld ook gegevens zoals de naam die u aan uw cv-ketel hebt gegeven, of de namen en temperaturen in uw weekprogramma en het weekprogramma zelf.

Gegevens met betrekking tot het fysieke verwarmingstoestel worden behouden, maar zijn niet langer gekoppeld aan het account of de gateway. Deze gegevens worden ook niet meer bijgewerkt nadat het account is verwijderd. Apparaatinstellingen en eigenschappen die behouden blijven, omvatten: statistische- en gebruiksinformatie met betrekking tot de verwarming (tot het moment van verwijdering) en het IP- en MAC-adres van de gekoppelde gateway.

Waar vind ik de privacyvoorwaarden van de Comfort Touch App?

U kunt de privacyvoorwaarden van de Comfort Touch app hieronder als PDF downloaden.

  Download de privacyvoorwaarden